Ethiek in de Jeugdsport

Wist je dat Ternesse al enkele jaren geleden de Panathlonverklaring tekende?

Onlangs volgde Jeugdcoördinator en onthaalmedewerker, Sofie Lemmens, ook bijscholingen om aan de slag te gaan als vertrouwenspersoon/Club-API (AanspreekPunt Integriteit).

Wist je dat Ternesse al enkele jaren geleden de Panathlonverklaring tekende? Hiermee willen we de positieve waarden in de jeugdsport nastreven. Elke junior heeft bij ons een plaats in onze jeugdwerking. Daarmee onderschrijven we onder andere volgende rechten van het kind in de sport. Alle kinderen hebben het recht:

• Sport te beoefenen
  • Zich te vermaken en te spelen
  • In een gezonde omgeving te leven
  • Waardig behandeld te worden
  • Getraind en begeleid te worden door competente mensen
  • Deel te nemen aan training die aangepast is aan hun leeftijd, individueel ritme en mogelijkheden
  • Zich te meten met kinderen van hetzelfde niveau in een aangepaste competitie
  • In veilige omstandigheden aan sport te doen
  • Te rusten
  • De kans te krijgen kampioen te worden, of het niet te worden

Meer info hierover kan je vinden op de site van Panathlon Vlaanderen: http://panathlonvlaanderen.be/...

Onlangs volgde Jeugdcoördinator en onthaalmedewerker, Sofie Lemmens, ook bijscholingen om aan de slag te gaan als vertrouwenspersoon/Club-API (aanspreekpunt integriteit).

Met de steun van

Sport Vlaanderen Porsche Antwerpen