Kennismaking met onze clubkampioen Miguel Munoz Sanchez

Miguel Munoz Sanchez won dit weekend samen met Philippe Adriaensen het Fourball Championship en één week geleden werd Miguel ook al algemeen clubkampioen. Miguel werd pas begin van dit jaar lid op Ternesse en is nog niet zo bekend op de club. Daarom hadden we met hem een gesprekje:

Dag Miguel, eerst en vooral proficiat met je titel als clubkampioen.

Miguel: ‘Thank you’!

Je bent nieuw op onze golfclub sinds dit jaar. Het leek ons leuk een klein interview te doen zodat onze leden je ook wat beter leren kennen.

Van waar ben je afkomstig?

Ik ben 24 jaar en ben afkomstig van Cadiz in Spanje.

Wat heb je gedaan van opleiding en wat doe je momenteel van beroep?

Ik heb de studie ‘Industrial & Mechanical Engineering’ gecombineerd met een golf opleiding in de United States of America. Momenteel ben ik aan het werk als Mechanisch Ingenieur voor een 'warehouse automation company'.

Wanneer ben je gestart met golfen?

Ik ben beginnen golfen toen ik 12 jaar was. In 2014 ben ik naar Amerika verhuisd en heb ik vier jaar (tot 2018) golf gespeeld op de universiteit. Na deze periode ben ik full time beginnen werken en ben ik ook een tweede studie gestart. Helaas had ik in deze periode (tot 2020) dus niet veel tijd meer om te golfen.

Hoe kwam je dan in Antwerpen terecht en op Ternesse?

Na het behalen van mijn studie heb ik aan het bedrijf waarvoor ik werk gevraagd of ik terug naar Europa kon verhuizen. Ik wou graag dichter bij mijn familie en vrienden in Spanje zijn. Ze hebben mij verschillende locaties voorgesteld en uiteindelijk heb ik gekozen voor Antwerpen omdat ik deze regio graag beter wou leren kennen. Toen ik in januari ben toegekomen heb ik alle golfclubs rond het Antwerpse bezocht. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om lid te worden van Ternesse G&CC. Het was de club met de meeste actieve leden, zowel op het terrein, driving range als in de bar.

Hoe heb je je eerste tijd op onze club ervaren? De club, het terrein,..?

Mijn ervaringen op deze club zijn tot nu toe geweldig. Al vanaf dag 1 heb ik me hier welkom gevoeld door de club, maar ook door de vriendelijkheid van alle leden. Het terrein is leuk om te spelen, het geeft veel birdie kansen en daagt de speler uit om de hele ronde gefocust te blijven. Er zijn niet veel gemakkelijke slagen.

Wat zijn je ambities en plannen voor de toekomst?

Mijn plan is om zoveel mogelijk te reizen, mijn golfspel te verbeteren, te groeien in mijn professionele carrière, te genieten van de tijd met mijn familie en vrienden en nieuwe mensen te leren kennen.

Zal je nog een tijd lid blijven van Ternesse en was je eerste titel een start van een serie?
Ja, voorlopig blijf ik in Antwerpen en op Ternesse. Titels moeten we natuurlijk afwachten want de club heeft meerdere toppers! Ik plan ook om deel te nemen aan andere tornooien in België en in Europa.

Is er nog iets dat je gaag wil delen met onze leden?

Ik zou hen graag bedanken voor de warme welkom die ze me gegeven hebben op de club.

Bedankt Miguel, we wensen je alvast het allerbeste toe in de toekomst.

Met de steun van

Sport Vlaanderen Porsche Antwerpen CapitalatWork NV